Antal indlæg: 984 Tilmeldt: 02.02.07 Bopæl: Mommark Sydals
Har set denne artikel p? Ekstra Bladet.
Vagthundene - 08:17 - 15. aug. 2007
Lars Wolf har tegnet forsikring for sin b?d hos forsikringsm?gler CT Assurance ved Carl Timm, men der er ingen hj?lp at hente til reparetionen p? 26.000 kroner
K?re Vagthunde
Jeg har en b?d og har tegnet en kaskoforsikring til 4500 kroner ?rligt gennem en forsikringsm?gler, CT Assurance ved Carl Timm.
I maj sejlede vi p? en sten, og blandt andet propellen gik i stykker. Jeg kontaktede Carl Timm, der tog fat i det tyske forsikringsselskab, som jeg er forsikret hos gennem ham. Carl Timm vendte tilbage og sagde, at jeg bare skulle f? lavet skaden ? forsikringsselskabet skulle nok d?kke. Det gjorde jeg, og regningen l?b op i samlet 26.600 kroner inklusive moms. Jeg har en selvrisiko p? 25 procent af skadens pris samt 4000 kroner, s? jeg betalte min egen andel p? 10.500 kroner.
Men restregningen blev ikke betalt, og jeg ringede og rykkede Carl Timm. Nu sagde han, at det tyske selskab pludselig ikke ville betale. De havde ikke flere penge i kassen, p?stod han. Jeg blev meget forbavset og bad om et navn p? selskabet. Det kendte Carl Timm tilsyneladende ikke, da han, if?lge eget udsagn, havde kontakten gennem en tysk m?gler. Nu blev jeg mist?nksom og kunne ikke lade v?re at t?nke p?, om der nogensinde havde v?ret et tysk selskab. M?ske havde Carl Timm bare taget mig ved n?sen!? Jeg gik til ham, men han sagde, at hvis det gik helt galt, ville han selv hj?lpe med at betale regningen for skaden.
Regningen blev stadig ikke betalt, og jeg bad ham derfor hj?lpe, som han havde lovet. Men nu n?gtede han og sagde, at han havde hjulpet s? mange andre, at han ikke kunne betale mere, for s? gik han selv konkurs. Hans bedste r?d til mig er at finde en advokat og g? efter det tyske firma, hvilket jo er lidt sv?rt, n?r han ikke kan give mig navnet p? det.
Kan I hj?lpe mig?
Venlig Hilsen
Lars Wolf, Nyk?bing Mors
K?re Lars
Du er desv?rre ikke alene om problemet med CT Assurance og den manglende d?kning for skaden. Andre forbrugere har kontaktet Forsikringsm?glernes Brancheforening med tilsvarende oplevelser og endnu dyrere skader.
Det er desv?rre ikke muligt at klage til Anken?vnet for Forsikring, n?r det g?lder klager over et udenlandsk forsikringsselskab. Den eneste mulighed er at anl?gge sag ved domstolene.
CT Assurance har tidligere v?ret medlem i Forsikringsm?glernes Brancheforening. Men Brancheforeningen har oplyst, at de har ekskluderet firmaet og har orienteret Finanstilsynet om sagen.
Den gode nyhed er, at m?gleren skal have en ansvarsforsikring, som m?ske kan d?kke det manglende bel?b, som du har til gode.
P? Finanstilsynets hjemmeside st?r der, at forbrugere, der mener, at en m?gler overtr?der reglerne for god skik, kan indsende oplysningerne til Finanstilsynet, og det vil jeg foresl?, at du g?r.
Ved henvendelse til Forsikringsm?glernes Brancheforening p? telefon 70 20 60 68 kan du blive sat i forbindelse med de forbrugere, der har lidt samme sk?bne som dig med CT Assurance ? s? kan I eventuelt anl?gge sag sammen.
Alt muligt held og lykke.
Venlig hilsen Iben Nielsen
CT Assurance: Ikke mit problem
CT Assurance er hverken til at hugge eller stikke i, da kup! fanger chefen, Carl Timm:
? Hvorfor f?r Lars Wolf og de mange andre, der er blevet snydt for forsikringssummen, ikke deres penge?
? Jeg har selv lagt 700.000 kroner ud, s? jeg kan ikke mere. Jeg er bare m?gler og tager imod pr?mierne og har igennem en tysk m?gler tegnet forsikringer i et amerikansk firma, som hedder Sentinel Insurance. Og det er det firma, som ikke vil udbetale pengene.
? S? kunderne m? bare finde sig i, at de har betalt for en forsikring, de ikke f?r noget ud af?
? Jamen, vi giver f?rst folk deres penge, n?r vi f?r gr?nt lys fra den tyske m?gler. Det har vi ikke f?et i dette tilf?lde, og vi f?r nok aldrig de 700.000 kroner, vi har lagt ud, tilbage. S? nu flytter vi alle forsikringer til et dansk firma.
? Det f?r folk da ikke deres penge af?
? Lad mig tale f?rdig! Nej, men vi har skrevet et brev til dem alle og forklaret, at de skal g? efter den tyske m?gler.
? Hvordan skal de g?re det?
? De m? jo skrive til ham eller pudse en advokat p? ham. Hvad ved jeg.
? Du er blevet smidt ud af Forsikringsm?glernes Brancheforening og er indberettet til Finanstilsynet. Har du ikke bare lidt d?rlig smag i munden?
? Nej, jeg ville selv ud af brancheforeningen, for det er en b?rnehave, som ikke laver en skid.
Gode r?d
- Anken?vnet for Forsikring behandler klager fra private forbrugere om danske forsikringsforhold.
- Under ?Typiske ?rsager til klager? omtales en r?kke situationer, som erfaringsm?ssigt giver anledning til klager. Her kan du m?ske finde information og eksempler p? kendelser om situationer, som ligner din egen.
- Under ?Find kendelser? kan du s?ge i alle de kendelser, Anken?vnet har afsagt siden 1996.
- Under ?Hvordan man klager? finder du den formular, du skal anvende, hvis du beslutter dig for at klage, og du kan f? r?d og vejledning. P? hjemmesiden kan du ogs? finde yderligere information om Anken?vnet og statistiske oplysninger om Anken?vnets kendelser.
- Har du tegnet forsikring i udlandet, kan du ikke bruge Anken?vnet. Din eneste mulighed er s? at l?gge sag an.
Antal indlæg: 984 Tilmeldt: 02.02.07 Bopæl: Mommark Sydals
Forsikringskunder mangler millioner
30-08-07: 10:16
TV 2Forsikringskunder mangler millioner af kroner
Et tocifret antal danske forsikringskunder fik deres livs chok, da de skulle have penge for godkendte forsikringsskader p? b?de. Beskeden fra forsikringsselskabet var nemlig, at selskabet ikke havde flere kontanter.
Alle kunderne havde tegnet forsikring via forsikringsm?glerfirmaet CT Assurance som s?lger finder og formidler forsikringer til omkring 6000 kunder. CT Assurance fandt forsikringerne via en tysk m?gler, som igen havde placeret forsikringerne i et amerikansk selskab.
Foto: TV 2Det amerikanske selskab Centennial CIC Insurance har i ?revis solgt forsikringer uden licens i blandt andet England og Canada. Det vil sige, at de ulovligt har solgt forsikringer og at de ikke har opfyldt myndighedernes krav. I England fratog finansmyndighederne selskabets pr?sident David King retten til at drive enhver form for forretning, da selskabet havde solgt 1800 ulovlige forsikringer.
Den danske m?gler virksomhed CT Assurance har if?lge forbrugerr?det og Forsikringsm?glernes Brancheforening ansvaret for de uheldige kunders ulykkelige situation. CT Assurance blev i juni m?ned ekskluderet fra Forsikringsm?glernes Brancheforening og det har foreningen orienteret Finanstilsynet om. Finanstilsynet har tilsynet med forsikringsm?gler omr?det.
Tilbage i Danmark st?r forsikringskunderne tilbage og mangler millioner af kroner til at d?kke erkendte skader. Kunderne har selv m?tte l?gge ud for skaderne, og nu m? de igennem en retssag, hvis de skal g?re sig h?b om at f? deres erstatninger.
Gode r?d fra Basta hvis du er kommet i klemme
Normalt kan man kontakte Anken?vnet for Forsikring, hvis man har en klage om forsikringer, men n?vnet behandler ikke klager over udenlandske forsikringer Her skal klageren typisk allierede sig med en advokat og sags?ge forsikringsselskabet direkte for at f? erstatningssummen.
Forsikringsm?glernes Brancheforening foresl?r i Basta, at man l?gger sag an mod CT-Assurance. En retssag m? s? afg?re, hvem der skal betale. Danske forsikringsm?glere skal nemlig have en lovpligtig ansvarsforsikring som i visse tilf?lde kan sikre de forsikringsskadede, hvis m?gleren har gjort en fejl. Hvis du mangler informationer kan du kontakte: